Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, July 7, 2011

Cameron Highlands: Cactus Valley

Last pit stop untuk hari ke-2 di Cameron, was Cactus Valley. aku pernah dah datang sini duluuuuu tu. about 6 @ 7 years ago. time aku masih budak hingusan, masih tak pandai pakai seluar jeans, kecik sikit berbanding sekarang, dan macam2 lagi perubahan ketara yang dapat dikenalpasti. huhuhu.


Dulu masa aku mula2 datang takde pown lagi ladang stroberi ni, which is Big Red Strawberry Farm. Cactus Valley ni dah atas bukit, yang ni lagiiii atas. tinggi kena mendaki. siap ada parking lagi dekat atas bukit tu. memang curam abes. kalo kete yang clutch nya problem, jangan berangan la nak daki. masa aku kat situ jer bape bijik kete yang vroooom vrommmm sesak nafas nak naik. asyik nak terundur balik jer. bahaya ooooo.

Budak yang suka buat perangai. ahahaha


Segarnya mata tengok butterhead lettuce ni. ijauuu jer. tapi pesal aku tak beli ha? rugi pulak bila diingat balik T__T

Yang stroberi tu pulak, ciput sangat lah buahnya. memang lah ingat nak petik. tapi bila tengok buah pown dah tinggal nyawa2 ikan, kensel lah. betul lah orang cakap, ladang yang besar ni biasanya dah jadi tumpuan ramai. so buahnya mesti cepat habes. so carilah tempat lain. kat sini 1kilo=RM40. pernah dengar ada tempat yang murah. so kononnya nak carik lah :D

Dah ronda2 kat atas, kitorang menapak turun bukit plak. pegi tengok cactus. fees RM4 for adults, RM2 for children.


Cactus sini majoritinya dah tua bangka :D. sebab time aku datang dulu pown rupa mereka macam ni jugak. takde perubahan yang ketara pown. tapi tetaaap jugak kena ambik gambor. nak tebus balik katanya kan? hehehe.


And yeaahh ini dia yang aku cari. tomato segar! sanggup panjat tangga yang tinggi tu semata2 nak sampai ke tomato ni. macam biasa, ambik gambor dengan sungguh2 sebab gambor lama tak cun. agagaga. geram jer nak petik tau?

And aku beli 2 pokok kat sini! bukan tomato, bukan cactus, bukan stroberi (bajet boleh hidup ke kalo beli pown?). tapi ada lahhhh.. nanti i story :D


Nampak tak anggur tu? hampir tak perasan pown sebenarnya. eh nak tanya.. dekat Cameron ni takde ladang anggur ker? takde plak aku nampak. teringin nak pegi. mana tau ada self-plucking grapes puleeekkkk :D

Lepas settle ronda, kami pulang. makan la. lapor weh!! fuuhhhh jalan dia bukan main hebat. tadi mendaki, now menurun plak. curam gilerrrrrr. seriau aku. tapi kalo main lap syok jugak tu. muahahaha.

Then petang tu kami pegi pasar dekat dengan hotel. jalan kaki jer. pasar apa entah nama dia. tapi katanya barang2 yang dijual adalah hasil dari Kea Farm.

Aku cuma jalan2, beli kipas angry bird. hah angry bird? and stroberi of course. pantang nampak lah katakan. apa lagi eh aku beli. haa aku beli madu asli 1 botol besar=RM20, teh, keropok lekor, keledek manis (madu). my adik ipar beli bunga ros. memang murah lah, RM5=1 dozen bunga. mana nak dapat kat tempat kita?

And keesokannya hari untuk pulang! n sempat jugak, Self-Plucking Strawberries!

To be continue :)

So Tata.

3 comments:

Aty Fared said...

yer ar sarah...ai dulu gi sini pown tak beli aper2..sedangkan kat sini murah n fresh giler lak tu... pelik gak ai...huhu

senorita25 said...

cik sarah:)

cewahh 1st time nak komen ni..I love ur blog n I love your way of blogging..xsombong and down to earth je:) haa time kat big red strawberry farm tu, try x die punya sundae strawberry yg terlampau tu? hehe yummy!!!!! rindu nak g cameron lagi tp jalan die cam ular, pening!

Unknown said...

nmpk fresh pula mata memandang pemandangan di sana....