Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, July 18, 2012

Cameron Highlands: BOH Tea Plantation

Plan asal nak pegi ke ladang Boh ni masa on the way balik. tapi kami sefamily ni nak balik awal sikit dari dorang.

So 2nd day tu, petang terus jer gerak. tapi macam leceh sikit lah sebab from Brinchang, turun sampai ke bawah. lagi bawah dari Tanah Rata. apa tah nama tempat tu. dalam 25km jugak lah turun ke bawah. agak jauh la kan? tapi takpe, berbaloi ;)


Masa ni anak Ibu mood baik yer. syok jer Abi mendukung.


Mula nak mendaki ke View Point.


Tengok orang turun naik macam dekat jer aku ingat. rilek jer aku tengok dorang kan.


Kononnya nak gilir2 la dukung budak kecik ni. tapi naseb baik hubby tak bagi sebab jalan dia masyaAllah... aku jalan sorang pown rasa nak tergelincir, ni kan pulak nak dukung budak kecik ni? wohohoho idak ler..


Tau kenapa dia tersengih2 tergelak2 sangat ni?


Sebab dia ingat aku tengah main kejar2 dengan dia okay. yer lah aku berhempas pulas mendaki, muka dengan badan aku dah macam2 bentuk dah. konpem dia ingat aku tengah main ngan dia.


Kilang Teh Boh.


Daki punya daki punya daki, duk kira bila la nak sampai. duk psiko diri sendiri ok sikit lagi sikit lagi hahaha. penat kau tinggi!


Asyik ambik gambar berdua jer la sebab datang bertiga ajer. tak ada orang nak tolong.

Tapi nasib baik ada sorang chinese guy yang sangatlah baik hati. maybe dia tengok aku duk pegang henpon jer nak ambik gambar kan, dia pown cakap nak tolong snap gambar kami bertiga. ohh its very nice of u la!


Siap panggil2 Hafiy agah2 dia suruh tengok kamera. tapi bo layan jer budak tu hahahaha. tapi takpelah, ada jugak sekeping gambar family kat atas ni :)


Tinggi tau tak? ada la dalam 100 anak tangga (aku hentam jer lebih kurang ehehehe). tangga dia pulak bukan la betul2 tangga simen tu. cuma batu yang diletak atas tanah. lama2 jadi tangga. haaa buleh imagine tak?


Cantik kan view dia?


Ok anak dah melakak pown maknya sebok nak bergambo lagi hahahaha.

Cepat2 la mak ngan bapaknya turun bawah. dah menjerit2 budak tu nak tido. laju ok meluncur turun bawah hahaha. dah la agak curam.


Dah hilang kempunan nak bergambar kat ladang teh herherher. tapi sume port selamat jer lah. pegang budak kecik, tempat dah la curam, karang tak pasal2 buleh tergelincir. so ambik gambar yang mana mampu jer. kira ok dah tu.

Tapi jalan nak masuk sini masyaAllah terkejut gak aku. makin kecik makin kecik makin kecik. ni video aku ambik masa dah balik. leh cuba imagine la yer..


To be continue..

So Tata.

5 comments:

safiyyah osman said...

Eeeee geram2 senyum sokmo bby boy ni yerrrr

mommychaa said...

byk nyer pic dia kat CH...best la pulak kan? momy cha lom penah jejak kaki ke sini +___+

cha said...

haha nasib u tak pakai wedges ke heels kan gagagh gakla nak memanjat. tp nmpk mmg mcm tinggi la u

Riana said...

Geramnyer tgok baby ketawa2 gelak2 senyum2 time naik bukit..ihi

DYatie ABakar said...

kite pun pegi BOH Plantation tapi yg Sungei Palas tuh. Gila mengah panjat~! Huhuhu.